F1 news
    www.vandmasini.ro
+Galerie Foto
+Calendar Competitional
+MotoGp News 2009
+Photo Moto Gp
+MotoGp News
+Photo Album Rally
+Photo Gallery Wrc
+Calendar Competitonal
+Rally Drivers
+Rally Co-Drivers
+Rally Monte-Carlo
+Rally Sweden
+Rally Mexico
+Rally Catalunya
+Rally Corsica
+Rally Argentina
+Rally Sardinia
+Rally Acropolis
+Rally Deutschland
+Rally Nestle Finland
+Rally Japan
+Rally Cyprus
+Rally Turkey
+Rally Australia
+Rally Team
+WRC Rally
+Albums F1 Photo Gallery +Formula 1 Photo Gallery +F1 Sexy Pit Babes Pics
+Calendar Competitonal
+Michael Schumacher F1
+Michael Schumacher
+Goodbye Michael Schumacher
+Formula 1 Pilots
+F1 Team
+F1 Sakhir Circuit
+F1 Sepang Circuit
+F1 Melbourne Circuit
+F1 Imola Circuit
+F1 Nurburgring Circuit
+F1 Barcelona Circuit
+F1 Monaco Circuit
+F1 Silverstone Circuit
+F1 Montreal Circuit
+F1 Indianapolis Circuit
+F1 Magny-cours Circuit
+F1 Hockenheim Circuit
+F1 Hungaroring Circuit
+F1 Istanbul Circuit
+F1 Monza Circuit
+F1 Spa-Francorchamps
+F1 Shanghai Circuit
+F1 Suzuka Circuit
+F1 Interlagos Circuit
+F1 News Arhive
+Formula 1 | F1 2006
+F1 News List
+Katie Price Photo Gallery +Jodie Marsh Pictures
+Photo Gallery
+Calendar Competitonal
+Galerie Foto
+Calendar Competitonal
+Calendar Competitonal
+Galerie Foto
+Photo Gallery
+Calendar Competitonal +Red Bull Romaniacs 2006 +Rally Raid Sitemap
+Galerie Foto
+Calendar Competitonal
+Arhiva Stiri
+Anunturi
Razboi in WRC
Noile reguli pe care FIA (Federatia Internationala a Austomobilului) doreste sa le impuna constructorilor implicati in Campionatul Mondial de Raliuri a declansat in Australia o puternica reactie...
Intentiile de a schimba adical regulile care au guvernat WRC de aproape 20 ani
au fost anuntate de forul mondial inca de la inceputul sezonului. Initial s-a auzit despre schimbarea modului in care pilotii pot fi angajati de echipele oficiale, apoi de modificarea recunoasterilor, toate facute sub genericul reducerii costurilor pentru constructori. Insa prima propunere concretaa fost facuta de Consiliul Mondial in 25 iunie. Atunci,zvonurile si incertitudinile au devenit realitate, iar masurile propuse au fost urmatoarele:
1. Nici o echipa oficiala nu va putea angaja un pilot care s-a plasat pe unul dintre primele 3 locuri in etapele mondiale in ultimii 3 ani.
2. Fiecare echipa si asociatele sale vor putea alege o singura tara pentru teste
3. Telemetria si motoarele turbo vor fi interzise
4. Recunoasterile vor fi facute dupa modelul "1000 Pistes" dupa numele unui celebru raliu din Franta. Acest lucru insemna ca pilotii urmau sa recunoasca dupa-masa speciale ce trebuia parcurse in dimineata urmatoare, totul facindu-se cu automobilele de raliu. Astfel, o etapa se scurta cu 3 zile, iar zilele de concurs erau 4, incepind de joi.In mod evident, automobilele de recunoastere si echipajele de recunoastere (gravel crew) erau interzise.
5. Datorita punctului 4, FIA propunea un calendar de 16 etape, prin introducerea raliurilor din Mexic si Japonia.
Aceasta revolutie de FIA avea drept justificare doua lucruri. Oferta facuta echipelor de a angaja piloti tineri, fara palmares si reducerea costurilor pentru constructori. In ce priveste cresterea calendarului, acesta este un vis mai vechi al presedintelui Max Mosley de a avea in fiecare weekend cite o etapa de mondial: odata F1, odata WRC.
Prima reactie a venit din partea ISC si David Richards, posesorul drepturilor comerciale pentru WRC. El a explicat ca 16 etape nu vor face decit sa amine debutul, atit de asteptat, al transmisiunilor probelor speciale in direct din motive logistice. In acelasi timp, reprezentantii constructorilor au apreciat oferta facuta de FIA, fiecare nuantinudu-si pozitia. Ford era impotriva cresterii numarului de etape, iar Peugeot avea semne de intrebare in ce priveste recunoasterile, in timp ce Subaru sustinea analiza atenta a planului propus.
Cei care nu au fost bagati in seama deloc au fost pilotii. Regula care privea viitorul lor insemna ca Peugeot si Citroen sa renunte la unul dintre piloti. Dar mai important pentru ei a fost modificarea recunoasterilor. In unanimitate ei au considerat ca modificarea este periculoasa pentru securitatea lor, opunindu-se prin vocile lui Sainz, Burns sau Martin.
Raspunsul constructorilor a venit la inceputul lunii august. Intr-o scrisoare de citeva pagini, toti, cu exceptia lui Guy Frequelin de la Citroen, au semnat documentul care accepta o parte dintre modificari, dar nu si cele privind 16 etape, recunoasterile si interzicerea motoarelor turbo. La rindul sau, Frequelin sustinea ca echipele trebuie formate numai din 2 masini. Prin acest refuz de a accepta 16 etape, constructorii si-au atras furia FIA. Presedintele comisiei FIA de raliuri Sekhtar Mehta a avut o pozitie impartiala spunind ca echipele au facut si citeva propuneri foarte bune in ce priveste reducerea costurilor si ca au intentia sa accepte cresterea numarului de etape gradat.
Lovitura de…tun avea sa vina insa pe 3 septembrie, cind toata lumea se pregatea de startul in Raliul Australiei. Atunci, forul mondial a dat publicitatii hotarirea sa si a mentionat ca membrii Consiliului Mondial trebuie sa voteze prin fax in 16.09.2003, iar in 17 decizia va fi facuta publica. Numai ca documentul contine citeva idei noi, in linia hotaririlor din iunie:
1. Echipele oficiale vor fi formate din numai doua automobile
2. Recunoasterile vor fi impartite in doua. Marti si miercuri se vor parcurge toate specialele etapei, pentru ca apoi dupa masa sa se treaca a doua oara pe probele ce urmeaza sa fie parcurse in dimineata urmatoare. Este permisa folosirea unui automobil standard sau a masinii de raliuri. Din aceasta cauza raliurile vor fi scurtate ca numar de kilometri de probe.
De aceasta data primii care au reactionat au fost pilotii. Ei au protestat de faptul la interzicerea modului actual de recunoasteri si a echipajelor de recunoasteri, considerind ca FIA face compromisuri in ce priveste securitatea doar pentru a avea 16 etape in calendar. La rindul lor constructorii si-au aratat supararea pentru costurile mari pe care le presupune includerea a inca doua etape si faptul ca doar doi piloti pot fi angajati. Asta dupa ce Peugeot l-a angajat deja pe Freddy Loix si Citroen pe Simon Jean Joseph.
Reactia cea mai violenta in Australia a avut-o Corrado Provera de la Peugeot. El a acuzat in conferinta de presa de la Perth modul nedemocratic in care FIA vrea sa impuna noile reguli. “FIA a facut o intoarcere de 180 grade de la cele publicate in iunie. S-a schimbat regula privind pilotii in numai doua luni din nou, chiar in momentul cind campionatul are nevoie de stabilitate. Vorbim de cresterea transmisiunilor TV, dar cine va privi 12 automobile in loc de 18, cu sansa de a avea doar 3 – 4 WRC-uri la sosire. Cred ca interesul presei si a spectatorilor va scadea drastic. La rindul sau David Lapworth de la Subaru a acuzat forul mondial ca nu a parcurs calea obisnuita pentru a impune noul regulament, trecindu-l initial prin comisia de raliuri. “In conditiile de criza din industria automobilului si din economie in general, avem un campionat bun, in crestere. De ce oare trebuie sa reparam ceva care nu este stricat?”, a intrebat managerul englez retoric.
Desigur, in acest moment totul ramine la discretia Consiliului Mondial al Sportului Auto. El este format din demnitari FIA. Presedintele consiliului este chiar Max Mosley, promotorul acestor masuri radicale, iar fostul director al lui Ferrari Marco Piccinini, presedintele delegat. Yves Leon presedintele comisiei de karting si Bernie Ecclestone completeaza tabloul, lor alaturindu-se alti 18 membrii din cele mai diverse natiuni. De decizia celor 22 depinde pacea sau razboiul din WRC.
Noul calendar propus pentru 2004
1. Monte Carlo 23-25 ianuarie
2. Suedia 6 – 8 februarie
3. Mexic 11 – 14 martie
4. Argentina 30 – 2 mai
5. Cipru 14 – 16 mai
6. Acropolis 28 – 30 mai
7. Turcia 24 – 27 iunie
8. Noua Zelanda 15 – 18 iulie
9. Finlanda 5 – 8 august
10. Germania 18 – 20 august
11. Japonia 2 – 5 septembrie
12. Marea Britanie 16 – 19 septembrie
13. Italia 30 – 3 octombrie
14. Corsica 14 – 17 octombrie
15. Catalunia 28 – 31 octombrie
16. Australia 11 – 14 noiembrie
Radu Roman


     Ghinion in emisfera sudica
     Titi Aur abandonneaza si in Australia
     Un nou start in emisfera sudica
     Gilles Panizzi va alerga pentru Mitsubishi din 2004
     Manfred Stohl nu mai vrea cu Hyundai
     Markko Martin! Markko Martin!Markko Martin !- lider dupa ziua 1,2 si 3
     Markko Martin lider si la finalul zilei a doua
     Marko Martin liderul primei etape
     Marko Martin lider dupa 3probe speciale
     NESTE RALLY FINLAND

     Last News at infoRally

     Raliul Deltei castigat de Francois Delcour
     Bottas drove a solid race and Maldonado crashed on Monaco GP
     No points for Sauber on Monaco GP
     Best Sahara Force India result ever on Monaco GP
     Red Bull placed two cars on the podium in Monaco
..::Rally Cars For Sale::..
Anunturi Masini de Vanzare
Adauga Anunt
infoRally RSS
Add to My AOL
Add to My Yahoo!
Add to Google
Custom Search
..:: Game Suggestion ::..

Drive the super fast race cars and see if you could have been or perhaps still can become the world's best racer.
Get It!
..::Rally Newsletter::..
.::info Rally Suggestions::.
.::Car Reviews::.
..::info Rally TOP::..