Cel mai cunoscut timisorean al momentului, Romeo Dunca, a ajuns acasa in sandale si camasa, dupa ce a trecut linia de sosire a celui mai dur raliu-raid. “Nu ma asteptam la asa ceva”, a spus pilotul, la vederea numerosilor sustinatori prezenti ieri la aeroportul din Timisoara pentru
a-l întîmpina. Surazator, dar marcat de oboseala, pilotul si-a facut o parere despre rally-raid. “A fost mult mai dur decat ma asteptam, ceva foarte riscant. In nici un caz nu voi mai participa. Am avut noroc sa termin cursa, dificultatea traseului fiind, efectiv, de nedescris”. Astfel a incercat Romeo Dunca sa descrie ceea ce cu siguranta este greu de imaginat de aici. Ieri, la aeroportul din Timisoara, dupa o lunga imbratisare cu sotul ei, Dana Dunca ne-a marturisit ca nu mai vrea sa treaca nici ea prin asa ceva. “Am fost suparata pe el cand mi-a spus ca vrea sa plece. Acum sper sa se tina de cuvant si sa ramana acasa”, ne-a marturisit ea. “Mi s-a furat telefonul din masina. Apoi, in Senegal, am ramas fara pantofi. In Mauritania, tara unde se castiga cinci euro pe luna, m-am luptat cu siruri de cersetori si negustori”, ne-a spus, amuzat acum, Dunca.
I-au furat mobilulFrancezul Vuillet, coechipierul lui, l-a completat: “Nu stiu de unde au apa. Nu am vazut soarele timp de o saptamana, nu am observat viata pe 1.000 de kilometri. Acei oameni traiesc ca pe Luna”, a continuat cel nevoit sa abandoneze. “Am inteles ca trebuie sa pretuiesc ceea ce am: familie, copii, colegi. Aceasta competitie este un business foarte riscant pentru piloti. Nu ar trebui sa existe. Ti se creeaza conditii optime sa iti rupi gatul. Cred ca locul 79 pe care am terminat imi reflecta valoarea”, a incheiat Romeo Dunca.
Motocicleta, afectata puternicDaca Dunca a terminat teafar cursa, motocicleta lui de 220 de kilograme a avut mult de suferit. “75% din energie mi-am cheltuit-o incercînd sa ma mentin pe motor. Dupa atatea cazaturi, doar ghidonul, cadrul si butonul de pornire au scapat intacte. Am schimbat totul, inclusiv blocul motor si sase roti. Am avut mare noroc cu mecanicul meu”, explica timisoreanul.
“Am înghetat noaptea in desert”Dunca este convins ca succesul sau este de fapt al echipei. “Am inghetat acolo noaptea, dupa 40 de grade pe zi. La 0 grade noaptea, m-am incalzit cu gazele de esapament, am dormit si intr-o prelata de cort, dupa ce am pierdut sacul de dormit. Dus am facut cu sticla, cu galeata, mancarea a fost indigesta”, a povestit acesta momentele foarte grele.
Prosport