F1 news
    www.vandmasini.ro
+Galerie Foto
+Calendar Competitional
+MotoGp News 2009
+Photo Moto Gp
+MotoGp News
+Photo Album Rally
+Photo Gallery Wrc
+Calendar Competitonal
+Rally Drivers
+Rally Co-Drivers
+Rally Monte-Carlo
+Rally Sweden
+Rally Mexico
+Rally Catalunya
+Rally Corsica
+Rally Argentina
+Rally Sardinia
+Rally Acropolis
+Rally Deutschland
+Rally Nestle Finland
+Rally Japan
+Rally Cyprus
+Rally Turkey
+Rally Australia
+Rally Team
+WRC Rally
+Albums F1 Photo Gallery +Formula 1 Photo Gallery +F1 Sexy Pit Babes Pics
+Calendar Competitonal
+Michael Schumacher F1
+Michael Schumacher
+Goodbye Michael Schumacher
+Formula 1 Pilots
+F1 Team
+F1 Sakhir Circuit
+F1 Sepang Circuit
+F1 Melbourne Circuit
+F1 Imola Circuit
+F1 Nurburgring Circuit
+F1 Barcelona Circuit
+F1 Monaco Circuit
+F1 Silverstone Circuit
+F1 Montreal Circuit
+F1 Indianapolis Circuit
+F1 Magny-cours Circuit
+F1 Hockenheim Circuit
+F1 Hungaroring Circuit
+F1 Istanbul Circuit
+F1 Monza Circuit
+F1 Spa-Francorchamps
+F1 Shanghai Circuit
+F1 Suzuka Circuit
+F1 Interlagos Circuit
+F1 News Arhive
+Formula 1 | F1 2006
+F1 News List
+Katie Price Photo Gallery +Jodie Marsh Pictures
+Photo Gallery
+Calendar Competitonal
+Galerie Foto
+Calendar Competitonal
+Calendar Competitonal
+Galerie Foto
+Photo Gallery
+Calendar Competitonal +Red Bull Romaniacs 2006 +Rally Raid Sitemap
+Galerie Foto
+Calendar Competitonal
+Arhiva Stiri
+Anunturi
Ramas bun DAKAR!
A 26-a editie a raliului Dakar a adus noi campioni, la clasele moto si auto, in persoanele lui Roma si Peterhansel. Richard Sainct si Cyril Despres nu s-au aratat deloc deranjati de faptul ca la sfarsitul raliului s-au clasat pe doi, respectiv pe trei, ba din contra erau fericiti
pentru succesul camaradului lor spaniol. Pe un ton glumet, Sainct a declarat:"Este bine ca Roma a castigat, a meritat, insa acest succes ii este de ajuns, e si prea mult".
Festivitatea de premiere s-a desfasurat intr-o atmosfera de sarbatoare; nu e de mirare, deoarece pana acum nici un participant spaniol nu a reusit sa castige "cununa cu lauri" aici la Dakar. 26 de ani au asteptat spaniolii acest eveniment. Laureatul la clasa moto a trecut cu brio peste tirul de intrebari, in schimb a cedat emotional izbucnind in lacrimi, atunci cand multimea l-a aclamat, sarbatorindu-l ca pe un invingator. Roma se afla la al 9-lea Dakar din cariera, pana acum nereusind sa termine raliul decat o singura data. De-a lungul timpului ghinioanele s-a tinut lant de el: ori a cazut, ori a avut probleme tehnice. Anul acesta a schimbat stilul de abordare al etapelor si a inteles ca trebuie sa ramana calm, rabdator si sa abordeze lucrurile cu sange rece, mai ales in situatiile critice. A inteles si faptul ca in locul mersului rapid trebuie sa rulezi cu cap. Asa arata "Nani", despre care s-a spus ca din cauza temperamentului sau incapatanat nu va putea castiga niciodata la Dakar; in sfarsit s-a maturizat. El a stat pe cea mai inalta treapta a podiumului si au inceput sa-i curga lacrimile, atunci cand a fost aplaudat si premiat. Visul sau din copilarie a devenit realitate. "Copil fiind mama mea mi-a luat o carte despre istoria raliului Dakar. In fiecare noapte citeam din carte, insa nu-mi puteam inchipui ca odata voi putea sa particip la acest raliu, cat despre sansa sa mai si castig, nici nu se punea problema". La aflarea vestii ca in Spania s-a declansat o fiesta generala, Roma a declarat: "Aceasta bucurie este un pic deplasata. Lumea a innebunit sub euforia victoriei mele. De mult timp spaniolii asteapta un succes la Dakar si o sarbatoresc la modul cel mai onorabil".
Iata acum declaratia lui Sainct, unul dintre marii invinsi:
"Nu pot sa zic ca sunt dezamagit de felul cum am incheiat aceasta editie a raliului Dakar, am avut ghinion in prima etapa din Maroc, insa important este ca am revenit atunci si ca sunt aici la Dakar. Mai important ca dorinta de a castiga este sa fiu puternic intotdeauna in tot ceea ce gandesc si ce fac. Eu zic ca am demonstrat ca sunt capabil sa fac si performanta".
Este interesant ca fanul cel mai infocat al castigatorului de anul acesta la clasa auto, nu este altul decat medaliatul cu aur la clasa moto, Nani Roma: "Peterhansel a fost eroul meu. Imi aduc aminte ca in 1993 a participat la un concurs enduro la Assen, si in timp ce facea odata dus i-am furat un tricou si sosetele. Si in prezent le mai am". Peterhansel, deja cu ani in urma era considerat un erou mai ales ca a castigat de sase ori Dakarul la clasa moto. Acum el a devenit al doilea concurent care, in istoria acestui legendar raliu, reuseste sa fie laureat atat la moto cat si la auto (primul a fost Hubert Auriol, el reusind pe motocicleta sa castige "doar" de doua ori). De fapt "Peter" merita si anul trecut sa castige primul loc, deoarece de la bun inceput s-a instalat confortabil in fruntea caravanei, insa in penultima etapa a fost nevoit sa abandoneze din cauza unor probleme tehnice. Esecul si-a pus amprenta anul acesta asupra pilotului francez, el fiind foarte rezervat in declaratii, desi conducea detasat. Doar la finis si-a manifestat bucuria victoriei: "Acum asa simt, ca e mai placut sa castigi cu o masina, deoarece asa poti sa imparti bucuria succesului cu cineva. Navigatorul simte aceeasi bucurie ca si tine, si nu trebuie sa-i explici ceea ce e imposibil sa exprimi" a declarat Peterhansel. La finis l-au asteptat scrisoarea de felicitare a ministrului francez al sportului si mai mult de o suta de fani, care abia l-au lasat sa respire. Francezii aveau mare nevoie de un erou la automobile si iata ca l-au primit, in persoana lui Peterhansel. "Sunt foarte bucuros pentru Stephane si pentru team-ul Mitsubishi. Eu zic ca am condus bine, nu a fost usor, Mauritania ne-a ridicat multe dificultati. La anul voi forta cea de-a treia victorie la Dakar". Peterhansel a facut pentru prima data cunostinta cu o motocicleta la varsta de 8 ani, insa nu a debutat intr-o competitie pana la varsta de 16 ani, deoarece era innebunit de skateboarding, la 13 ani castigand primul sau concurs in Franta. La 18 ani, Peterhansel devine campion la enduro al Frantei, primul sau titlu din cele 11 luate. In 1997 devine campion mondial la enduro. Visul sau de a concura la legendarul raliu Paris-Dakar devine realitate in 1988. Trei ani mai tarziu, la varsta de 25 de ani, iese invingator pentru prima oara la clasa moto. In 2002 si 2003 iese invingator in unul dintre cele mai dificile raliuri, raliul desertului "UAE".
Rusii il sarbatoresc pe Vladyimir Tchaguint, care si-a trecut in palmaresul sau cea de-a patra victorie la Dakar, la clasa camioane, a treia consecutiva (2000,2002,2003,2004).
Si cu aceasta ultima etapa, cea de-a 17-a, Raliul Telefonica Dakar a luat sfarsit. Din cei 400 de concurenti care au luat startul doar 163 (41%) au reusit sa ajunga la Dakar. In cele 14 sectoare speciale s-au inregistrat sase castigatori diferiti la motociclisti, opt diferiti la automobile si cinci diferiti la camioane. Cat despre monotonie, nici de data asta nu se poate vorbi la acest legendar raliu Telefonica Dakar.
A 26-a editie a raliului Telefónica Dakar
Clasamentul Etapei a 17-a(ultima), Dakar-Dakar (sector de legatura: 45 km, sectorul special: 30 km, sector de legatura: 38 km).
Automobile:
1. Colin McRae, Tina Thorner (britanic, suedez, Nissan Pick-Up) 14: 24,
2. Servía, Borsotto (spa, fran, Schlesser-Ford) 41 mp h.,
3. El-Attijan, Bartholome (quatar, Mitsubishi Pajero) 43 mp h.,
4. Alphand, Magne (fran, BMW X5) 59 mp h.,
5. De Villiers, Jordaan (Africa de sud, Nissan Pick-Up) 1:04 p h.,
6. Schlesser, Lurquin (Fran, Belg, Schlesser-Ford) 1:09 p h.
Motociclisti:
1. Cyril Despres (fran, KTM LC4) 14:49,
2. Ullevalseter (norvegian, KTM 660) 10 mp h.,
3. Lundmark (suedez, KTM 660) 47 mp h., 4. Meoni (ita, KTM LC8) 50 mp h.,
5. Roeseler (sua, KTM LC8) 1:12 p h.,
6. Fretigné (fran, Yamaha 2WD) 1:16 p h.
Camioane:
1. Hans Stacey, Toon van Genugten, Eddi Chevallier (holl, DAF) 18:51,
2. Bekx, Flipsen, Blom (holl, Ginaf) 37 mp h.,
3. De Azevedo, Tomecek, Martinec (braz, ceh, ceh Tatra) 1:18 p h.
CLASAMENTUL FINAL PARIS DAKAR -TOTAL 2004
Automobile:
1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (Fran, Mitsubishi Pajero Evo) 53:47:37,
2. Maszuoka, Picard (jap, fran, Mitsubishi Pajero Evo) 49:24 p h. ,
3. Schlesser 3:00:33 o h.,
4. Alphand 3:55:58 o h.,
5. Mayer, Schulz (ger, Mitsubishi Pajero) 5:46:17 o h.,
6. Saby, Stevenson (fran, britanic, Volkswagen Touareg) 6:54:03 o h.,.
Motociclisti:
1. Joan Roma (Spa, KTM LC4) 55:56:28,
2. Sainct (Fran, KTM LC4) 12:38 p h.,
3. Despres 44:31 p h.,
4. Cox (Africa de sud, KTM LC4) 49:06 p h.,
5. Ullevalseter 2:04:33 o h.,
6. Meoni 3:05:57 o h.
Camioane:
1. Vladyimir Tchsaguin, Semjon Jakubov, Szergej Szavosztyin (rusi, Kamaz) 68:13:49,
2. Kabirov, Beljajev, Kamalov (rusi, Kamaz) 53:38 p h.,
3. G. de Rooy, Colsoul, Slaats (holl, belg, holl, DAF) 1:28:28 ó h.
Milu Marginean


     Nani Roma a castigat Raliul Dakar
     Dakar :: Rezumatul etapei a 15-a
     Mutantul de raliu
     Lînga Osama bin Laden
     Nisipul i-a înjumatatit
     Penalizari pentru favoriti
     Provocarea dunelor africane
     Nissan alterneaza emotiile cu bucuriile
     Raliul Dakar a pornit prin frig si prin zapada
     Test de anduranta

     Last News at infoRally

     Raliul Deltei castigat de Francois Delcour
     Bottas drove a solid race and Maldonado crashed on Monaco GP
     No points for Sauber on Monaco GP
     Best Sahara Force India result ever on Monaco GP
     Red Bull placed two cars on the podium in Monaco
..::Rally Cars For Sale::..
Anunturi Masini de Vanzare
Adauga Anunt
infoRally RSS
Add to My AOL
Add to My Yahoo!
Add to Google
Custom Search
..:: Game Suggestion ::..

Drive the super fast race cars and see if you could have been or perhaps still can become the world's best racer.
Get It!
..::Rally Newsletter::..
.::info Rally Suggestions::.
.::Car Reviews::.
..::info Rally TOP::..